Followers

Total Pageviews

Jangan lupa like page ini untuk mengetahui episod terbaru

Tuesday, March 8, 2011

Apabila Cinta Berbicara :Episode 8

episode-episode lain
Episode  Kemuncak Cinta Eman & Erin
Episode 8

Perhatian kepada pembaca:


Kepada pembaca baru terima kasih kerana menjadi sebahagian dalam cerita ini.
Untuk mengetahui episode sebelumnya.
Anda diminta  klik older post di bahagian bawah sekali.


Anda diminta untuk menghormati hak asasi pengarang.
Sila jangan 
 menyalin  atau  mencuri mana-mana bahagian cerita ini .


Sesungguhnya Allah melihat apa yang kamu kerjakan.

Pesanan Penaja:
Komen yang membina amat diperlukan untuk menambah baik qualiti kerja cerita ini.
Kerjasama anda amat dihargai.Tolong sebarkan laman ini kepada rakan anda.
Harap maklum.







la play dahulu sebelum memulakan bacaan untuk menambah keseronokan)

Pesanan Penaja:
(Video ini adalah suara latar belakang sahaja.
Sesudah menekan play anda terus memulakan bacaan.
pastikan video anda berjalan lancar.untuk mengelakan ganguaan ketika membaca)

Penaja juga telah membaiki sistem audio.Anda boleh mendengarnya dengan pantas.Tanpa menunggu.







































Episode yang lepas:
Dunia ini sebenarnya memang kecil.
Semasa mereka berlima makan tengah hari bersama..
Erin ingin membeli makanan di gerai nombor 43, Gerai Cik Melah.
Satu perlangaran yang menemukan, Adrina dengan lelaki idamannya, Daniel,
dan merupakan insan yang menyelamatkan mereka berlima tersekat didalam hutan akibat dari kebocoran tayar.
Sapu tangan menjadi penyebab utama pertemuan seterusnya berlaku.
Hubungan semakin rapat, dan Adrina berterus- terang mengenai dirinya dan permain cinta yang telah dilakukan.
Ternya Daniel seorang yang memahami dan kemaafan dapat diberikan.
Tetapi didapati Adrina sudah dua hari tidak dapat dikesan oleh rakan-rakanya.


Apakah yang berlaku?


Semuanya dalam..




Episode Cinta Erin & Eman
Episode 8:
Ketulusan Abadi

"Syila kau ade dekat bilik?"
Erin bertanya kepada rakan sebiliknya.

"Aku ade,
Kenapa?"

Tanpa memberi sebarang jawapan Erin terus mematikan telefon bimbitnya.
Dia bergegas balik ke biliknya.
Kakinya pantas menaiki tangga yang mungkin merasai kesedihan yang di hadapi oleh Erin.
Satu persatu air matanya jatuh ke tanah.
Kakinya sudah jejak di aras biliknya.
Dalam keadaan teresak-esak Erin melihat telafon bimbitnya.
Tertera nama Eman.
Erin hanya mampu mengalirkan air mata dan tekad untuk tidak menjawab panggilan tersebut.

__________________________________________________________________________________


Manakala Eman,

"Please Erina..
Pick up the phone."
Eman tetap tekad untuk bercakap dengan Erina.

Tanganya pantas menekan nombor-nombor yang ada di telefon bimbitnya.
Untuk kesekian kalinya, Erin tetap tidak menjawab panggilan Eman.
Eman menghembuskan nafas yang agak panjang dan fikiranya bertambah buntu. Langkah kakinya diteruskan hingga menjejak ke halaman depan bilik.
Tangan yang masih kaku membuka tombol biliknya.
Dengan perlahan pintu bilik di buka.
__________________________________________________________________________________


Pintu bilik kediaman Erin dan rakan-rakanya di buka. Kelihatan Erin yang
di iringi jutaan titisan air mata yang mengalir.

"Syila..
Dengan nada yang mendayu dan rendah,
Erina memanggil nama rakan sebilknya.
Syila seakan –seakan memahami perasan Erin terus mendapatkan dan  Erina.
Pelukan ketenangan diberikan oleh Syila.

"Kenape ni?"
Syila bertanya sambil memeluk Erin.

"Aku tak boleh Syila..
Aku tak boleh.."
Erin menjawab pertanyaan Syila dengan seribu persolan.


"Kau tak boleh ape?"

Syila cuba merungkai persolan yang masih menghantui Erin.

Erin menjawab dengan menyebut nama ...

"Eman..."

__________________________________________________________________________________


Eman membuka tingkapnya. Tingkap tanpa langsir di buka dengan perlahan.
Eman bercakap sendirian.

"Aku silap..
Aku silap sebab aku bodoh.."

"Aku bodoh Erina.. aku bodoh!.."

Angin yang bertiup kencang, menyusup masuk ke dalam tingkap bilik Eman.
Mata Eman semakin kemerah-merahan. Air mula memenuhi ruang mata Eman.
Akhirnya air mata seorang lelaki jatuh juga ke tanah.

"I’m so sorry Erin.."

__________________________________________________________________________________


Lima jam sebelumnya
Di cafe MSU..

"Hey guys!
Hai kecoh, jumpe lagi kau kat sini.
Dah lah tiru warna baju aku."
Eaz menegur.
Erin hanya menjeling tajam dan kembali kepada makananya.

"Weh, Qusyairi!
Sudah-sudah lah dengan telefon kau tuh.
Ini mesti Sarah ni.
Takdek yang lain."
Eaz mengejutkan Qusyairi yang dari tadi asyik tersenyum apabila membaca
mesej di telefonya.

Tiba-tiba Adrina muncul.

"Eh, mane makanan kau?"
Tanya Erina.

"Terjatuh tadi.
Tapi aku rase aku dah kenyang."
Adrina seakan-akan bahagia.


"Ape kene dengan kau ni?
Mabuk?"
Eman bertanya.

"Yes.
You got me !
By the way, fakulti kejuteraan dekat mane ah ?"
Adrina,sambil tersenyum.

"Dekat bangunan C7
Tiba-tiba je tanye.
Sah kau mabuk."
Eman menjawab.

"Okeylah aku gerak dulu.
Aku kenelah prepare nak mintak couple kan."
Qusyairi minta mengungdurkan diri.

"Aku pun nak gerak jugak lah.
Jom Eaz.
Kau ni..
Tak faham-faham lagi ke."
Adrina berkata.

"Ouh okey.
Saya gerak dulu ye..
Eman.. Erin.".

Eaz, sambil tersenyum nakal melihat karenah Eman dan Erin.
Mereka bertiga meninggalkan Eman dan Erin di meja makan.
Tinggalah sepasang kekasih di meja makan yang tersipul malu.

"Eh, you ade kelas petang ni?"
Eman bertanya.

"Erm..
Dah habis dah..
Kenape?"
Erina, sambil mengangkatkan keningnya.

"Jom jalan-jalan."
Eman menghulurkan tangannya.
Mata Erina memandang kearah tangan yang di hulurkan oleh Eman.

"Jom!"

__________________________________________________________________________________



































Erin menggengam tangan Eman.
Kaki mereka melangkah keluar dari café MSU.
Mereka melalui laluan pejalan kaki di bahu jalan raya.
Erin menoleh pandangannya ke arah Eman.
Kelihatan Eman tersenyum lebar memanjang.


"You senyum kenapa?"

Erin ingin mengetahui, mengapa Eman tersenyum lebar.

"I teringat mase kite makn aiskrim hari tu."
Kedengaran Erin ketawa kecil.

"I pun tak pasti kenapa I boleh buat macam tu."


"Maksud you?"
Eman bertanya.

"Tak.
I mean part tu memang best."

Wajah Erina mula berubah.

Mereka sudah sampai di  taman MSU.
Langkah mereka terhenti dan kedua-dua bercadang untuk duduk sebentar. Punggung mereka sudah mencecah ke rumput bumi.

"Erina..."
Eman memanggil.

"Ye."

"Hari you tak jawab satu soalan kan."

Erina, memandang ke arah Eman.

"Soalan yang mane you?"

"Ouh,
Hari tu i ade tanye kenape sebelum nie you macam

tak suke I pegang tangan you dan I rase you macam tak selese dengan i?"

Erin terdiam apabila mendengar soalan yang diberikan oleh Eman.

"Sebab i…"
Tiba-tiba telefon Erina berbunyi.

"Ah, Adrina kenapa."

"Ouh,
Aku dengan Eman lah dekat taman."
Erina menyimpan telefonya.

"Adrina eh?"
Eman bertanya.

"Yup Adrina."

"Ouh,
Boleh kite kembali kepada soalan i tadi"

Erina, kaku seribu bahasa.

"Mane adelah.
You je kot yang rase macam tu."
Erina memberi kenyataan.

Eman terus memegang muka Erina.

"Tengok mata i.."

Eman memberi arahan kepada Erina.

Mata Erina tetap tidak dapat merenung tepat  ke arah Eman.

"You please..
Pandang mata i.."
Eman berkata.

Mata Erina semakin kemerah-merahan.

"I sebenarnya..
Tak pernah sukakan you."

Air mata yang tidak dapat ditampung lagi, akhirnya mengalir keluar.

Eman tersentap apabila mendengar ayat yang di keluarkan dari mulut Erin.

"Aku tak suka kau walaupun sesaatpun..."

Erin terus menolak Eman dan berlari meninggalkannya.

Eman hanya mampu melihat Erin pergi meninggalkanya.
Eman sendiripun tidak pasti apakah yang sedang berlaku.
Kesidihan menyelubungi diri dan masih mencari-cari jawapan yang semakin
membunuh diri.

"Dia tak pernah suka kan aku?"
Eman berkata sendirian.

__________________________________________________________________________________


Di bilik Eman, Eman berdiri di tepi tingkapnya.

"Aku silap..
Aku silap sebab aku bodoh.."

"Aku bodoh Erina.. aku bodoh!.."

"Aku penting kan diri kerana mencintai kau!"

"Sedangkan kau...."

__________________________________________________________________________________

Di bilk Erina.

"Aku tak tahu Syila.."

"Kau tolong aku Syila.."
Erin, sambil memegang erat tangan rakanya.

"Aku tak boleh tolong kau
Selagi kau tak bagi tahu aku,
Kenape kau tak pernah sukakan Eman
Sedangkan korang dah bersame nak dekat setahun.."
Syila cuba mencari penyelesaian.


















"Sebab aku tak pernah mencintai lelaki......."

No comments:

Post a Comment