Followers

Total Pageviews

Jangan lupa like page ini untuk mengetahui episod terbaru

Tuesday, March 15, 2011

Apabila Cinta Berbicara :Episode 9

episode-episode lain
Episode  Kemuncak Cinta Qusyairi
Episode 9

Perhatian kepada pembaca:


Kepada pembaca baru terima kasih kerana menjadi sebahagian dalam cerita ini.
Untuk mengetahui episode sebelumnya.
Anda diminta  klik older post di bahagian bawah sekali.


Anda diminta untuk menghormati hak asasi pengarang.
Sila jangan 
 menyalin  atau  mencuri mana-mana bahagian cerita ini .


Sesungguhnya Allah melihat apa yang kamu kerjakan.

Pesanan Penaja:
Komen yang membina amat diperlukan untuk menambah baik qualiti kerja cerita ini.
Kerjasama anda amat dihargai.Tolong sebarkan laman ini kepada rakan anda.
Harap maklum.




Sila play dahulu sebelum memulakan bacaan untuk menambah keseronokan)

Pesanan Penaja:
(Video ini adalah suara latar belakang sahaja.
Sesudah menekan play anda terus memulakan bacaan.
pastikan video anda berjalan lancar.untuk mengelakan ganguaan ketika membaca)

Penaja juga telah membaiki sistem audio.Anda boleh mendengarnya dengan pantas.Tanpa menunggu.










































Episode yang lepas:
Erin masuk ke dalam biliknya dalam keadaan yang tidak terkawal.
Eman pula masih kebingungan dan masih mencari jawapan yang tidak pasti.
Sebelum itu,Eman bertanya kepada Erin,
Mengapa Erin berasa tidak selesa apabila Eman memegang tanganya.
Perkataan ini yang dikeluarkan oleh Erin.

Aku tak pernah mencintai kau walau sesaat pun. 

Apakah yang berlaku?

Semuanya dalam..

Episode Kemuncak Cinta Qusyairi
Episode 9:
Saya Sarah Sulaiman



"Hai!"
Sarah menyapa Qusyairi. 

" Hai! 
You look gorgeous today."
Qusyairi, sambil menyorokan bunga di belakang badanya.

"Ouh thank you. Erm..Nah bunga.I hope you like it."
Sarah mengambil bunga tersebut dan menciumnya

"Wah wangi. By the way,Awak cakap ade perkara nak cakap
Ape die? "
Qusyairi bertanya.

"Eh, awak cakap dulu. Takpe.Wanita sentiasa didahulukan."
"Ok,Saye cakap dulu.Saye terpakse katakan selamat tinggal dekat awak.Sebab saye nak sambung belajar dekat Sydney.Saye bertolak minggu depan."
"Awak cakap ape tadi?"
Qusyairi ingin mendengarnya semula. 

"Saya dah dapat tawaran sambung belajar di Sydney.Saye bertolak minggu depan."

Qusyairi bisu seribu bahasa.Tangan yang memegang bunga menjadi kaku dan dengan perlahan bunga tersebut ke tanah. Terhentak lah bunga itu di permukaan tanah yang berumput.Cincin yang sepatutnya berada di jari manis Sarah kini, meyembah bumi.Bibir yang mulanya membisu kini cuba di paksa untuk berkata-kata.

"A..wak.. pergi Sydney. Qusyairi, yang masih kaku. Ye saya nak pergi Sydney.Sama seperti Sarah Sulaiman."

Raut wajah Qusyairi berubah.

 "Sarah Sulaiman?Macam mane awak boleh kenal dia?"

Sarah tersenyum memandang wajah Qusyairi.

"Sarah Sulaiman.Menjejak kaki di MSU sebagai junior setahun selepas awak masuk.Mengambil khusus interior desingner.Juga daftar sebagai ahli kelab sosial MSU.Dan dari situ dia mula berkenalan dengan Qusyairi Omar.Mereka menjadi pasangan kekasih bermula di padang ni jugak.Semasa Qusyairi Omar iaitu awak melamar dia sama seperti awak cuba buat pada saya di ketika ini."

"Macam mane awak boleh tahu semuanye?"

"Saya dah agak dah semua ni.Memang susah kite hendak melupakan cinta pertama kita.Suka duka bersama.Kasih dikongsi bersama.Kenapa saya boleh maafkan ape yang awak buat kat sayemasa pendaftaran kelab hari tu?Sebab saya faham perasaan awak apabilamelihat muka saya seperti muka Sarah Sulaiman, cinta pertama awak."
Qusyairi tidak menahan perasaanya.
Sarah pula memegang tangan Qusyairi.

"Jadi ini semua rancangan awak?"
Qusyairi bertanya sambil merenung mata Sarah. 

"Saya akui, ini memang rancangan saya,atas permintaan Sarah Sulaiman, iaitu kakak saya."

Qusyairi tekejut mendengar apa yang dikatakan oleh Sarah.

"Nama penuh saya Sarah Sahara Sulaiman, merupakan adik yang muda setahun dari kakak saya, Sarah Suraya Sulaiman. Adakah awak muncul hanya semata-mata nak menyakiti atau mengubati? Saya datang sini untuk menerangkan segalanya. Awakpun sama macam Sarah, hadir hanya melukalarakan hati yang  sangat mencintainya. Saya dah agak dah, kalau dia amik tawaran ke London, kami akan terpisah.Dia tetap dengan keputusanya, Saya tak boleh nak halang, takan saya hendak menghancurkan masa depanya.Lagipun bukan senang nak sambung belajar di London.Saya hantar dia masa di hendak bertolak ke London.Itulah saat terakhir saya berjumpa denganya. Sarah bukan macam tu.Saya kenal kakak saya.Sebab itu lah saya datang ke sini.Semuanya atas permintaanya."

Sarah mengeluarkan sampul surat dari koceknya.

"Semua pertanyaan awak akan terjawab,
Semuanya sudah di terangkan dalam surat itu."

Qusyairi mengambil sampul surat itu.

"Saya akan bertolak hari ahad.Kalau awak sudi datang, datanglah.

Sejurus lepas itu, Sarah Sahara meninggalkan Qusyairi

Qusyairi melihat sampul surat itu.

Bersambung..  
episode-episode lain

No comments:

Post a Comment